Meski Tidak Ada Tempat Untuk Mengadu Ketika Bersedih, Ingatlah Masih Ada Tempat Untuk Bersujud

Tiap orang terdapat jalur kehidupan tiap - tiap. terdapat orang memiliki jalur hidup selesa, nyaman dan juga nampak senang. tetapi, terdapat pula orang yang kehidupannya amat berat, penuh cubaan dan juga tidak sempat senang. kita seluruh tidak sempat ketahui sama terdapat mereka betul - betul senang, ataupun pura - pura senang ataupun mereka sesungguhnya senang tetapi mereka tidak boleh mensyukuri kebahagiaan yang mereka terdapat.

kita seluruh ketahui bila seluruh orang sesungguhnya memiliki permasalahan dalam kehidupannya. sedangkan permasalahan itu, senantiasa dihidangkan setimpal dengan keahlian dari tuhan. untuk yang senantiasa bersyukur, permasalahan besar hendak ditakluknya dengan gampang.

tetapi, untuk mereka yang senantiasa meringik, permasalahan yang amat ringan hendak merasa amat berat, meletihkan dan juga membikin kerasa putus asa. kala permasalahan menghadiri kita, percaya sahaja bahawa kita boleh menanggulangi tiap permasalahan tersebut, kita tentu boleh.

meski kita wajib melaluinya seorang diri, sepanjang kita kokoh dan juga percaya boleh, permasalahan besar sekalipun sesungguhnya tidak hendak jadi halangan untuk kita buat mencapai senang.

tuhan maha ketahui apa yang membuat kamu bahagia
kita wajib yakin bahawa tuhan tidak hendak sempat meninggalkan kita bersendirian. meski dalam realitasnya tidak sempat terdapat sahabat, teman pula pacar yang siap jadi sandaran di ketika hati berkecil hati, terluka dan juga permasalahan mendatangi dengan sewenang - wenangnya. kita wajib yakin bahawa masih terdapat tempat buat lebih sering bersujud dan juga memohon yang tersadu dari - nya.

tuhan maha ketahui hendak apa yang membuat kamu senang. tuhan, pula maha ketahui tentang apa yang tersadu untukmu. bisa jadi, pada masa ini, membuat kamu kerasa kecewa, terluka dan juga mengidap kerana ia ketahui kalian hendak lebih senang selepas ini.

ini menampilkan jalur yang tersadu padamu dan juga kalian wajib percaya bahawa apa yang telah digariskan untukmu merupakan yang membuat kamu senang. kita cuma butuh yakin, tuhan tidak hendak membikin kita kerasa kecewa dan juga terluka dalam waktu yang lama.

kita, cuma butuh lebih bersyukur dan juga menerima segala - galanya. lewat kerasa syukur, mampu diyakinkan bahawa lambat - laun perasaan yang semula amat kecewa hendak jadi amat senang.

bahwa belum terdapat bahu buat bersandar, sekurang - kurangnya masih senantiasa terdapat tempat buat bersujud
dalam kehinaan yang mendalam dan juga kesedihan yang menyesakkan dada sedangkan tidak terdapat bahu buat bersandar ataupun semata - mata mencurahkan air mata, kita tidak butuh khuatir hendak perihal itu.

tidak hanya bahu buat bersandar, masih terdapat tempat yang lebih indah buat berkeluh kesah dan juga mencurahkan segala - galanya. ingat, masih terdapat tempat buat senantiasa bersujud dan juga memohon yang tersadu dari - nya.

merupakan sebaik - baik tempat buat menceritakan, mendedahkan segala - galanya dan juga memohon kebahagiaan yang sebetulnya. sepanjang kita mahu mendekati padanya, tuhan pula hendak senantiasa terdapat dengan kita.

tuhan tidak sempat sedetik juga meninggalkan kita. yang terdapat, kita yang sering kali terlena dengan kefanaan sedangkan dunia seisinya lalu kerap kali meninggalkan - nya.

bila kala ini kalian kerasa tiada tempat buat menyandarkan kepala dan juga kerasa lebih tenang, ingat lagi bahawa kalian masih memiliki banyak tempat buat bersujud, berdoa dan juga memeluk semesta melaluinya.

di tempat sujud di keheningan malam, diyakinkan kalian hendak mengalami kemudahan luar biasa sepanjang kalian ikhlas melaksanakannya. tidak butuh dengan bersujud, mendekatkan diri dengan - nya dan juga mengharapkan cinta luar biasa dari - nya sesungguhnya boleh kalian jalani setimpal dengan kepercayaan tiap - tiap di dalam dada.

mudah - mudahan berguna, amin





(sumber: nasihatustaz. com)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

ads
Diberdayakan oleh Blogger.