KALAU ANDA BENAR UMAT MUSLIM TOLONG DI BAGIKAN.!!! SUBHANALLAH.!! INILAH BUKTI BAHWA NABI MUSA PERNAH MEMBELAH LAUT ...!!!

Sempat dengar cerita mukjizat nabi musa yang membelah laut dengan tongkatnya? cerita itu bukanlah cerita dongeng cuma tetapi ianya ialah cerita benar. sampai dikala ini kita masihlah dapat amati bukti - bukti itu.

seorang ahli arkeologi bernama ron wyatt pada th. 1988 mengaku bahawa ia sudah menjumpai sebagian bangkai roda kereta tempur kuno di basic laut merah. bagi ia, bisa jadi aja ini ialah bangkai kereta tempur pharaoh yang terbenam di basic laut semasa digunakan buat menguber musa bertepatan sebagian pengikutnya. subhanallah!

bagi pengakuannya, terkecuali menjumpai sebagian bangkai roda kereta tempur berkuda, wyatt bertepatan sebagian krunya pula turut menjumpai sebagian tulang manusia dan tulang kuda di tempat yang sama. subhanallah!

temuan itu menguatkan lagi bahawa sisa tulang belulang itu ialah merupakan sebahagian dari kerangka sebagian bala tentara pharaoh yang terbenam di laut merah.

hasil kajian yang dikerjakan di stokhlom university pada sebagian sisa tulang belulang yang mengalami itu memanglah benar bahawa lapisan dan isi sebagian tulang itu sudah berusia sekitaran 3500 th. , di mana bagi histori, momen itu berlaku pada kurun yang sama.

tidak hanya itu, turut mengalami poros roda dari satu diantara kereta kuda yang dikala ini keseluruhannya sudah ditutupi dengan batu karang, wujud aslinya susah buat diliat dengan trik cerah.

bisa jadi aja allah bernazar membikin proteksi bukti - bukti ini buat tunjukkan pada kita seluruhnya bahawa mukjizat yang di turunkan pada utusannya merupakan satu yang riil dan tidaklah dongeng. diantara sebagian bangkai kereta, turut mengalami satu roda dengan 4 buah jeriji yang diperbuat dari pada emas. kelihatannya, berikut sisa dari roda kereta kuda yang ditunggang oleh pharaoh raja firaun.
bahawa nabi musa sempat membelah laut 4. jpg " berdasar pada peta, bagi sebagian ahli pengkaji histori di situlah sekitaran tempat di mana nabi musa bertepatan sebagian kaumnya menyeberangi laut merah. tempat penyeberangan itu terdapat di teluk aqaba di nuweiba.


berdasar pada peta, bagi sebagian ahli pengkaji histori di situlah sekitaran tempat di mana nabi musa bertepatan sebagian kaumnya menyeberangi laut merah. tempat penyeberangan itu terdapat di teluk aqaba di nuweiba.

kedalaman maksimum sekitaran tempat penyeberangan ialah 800 mtr. di segi ke arah mesir dan 900 mtr. di segi ke arah arab. disamping itu di segi utara dan selatan lintasan penyeberangan kedalamannya mencapai 1500 mtr.. kecerunan laut dari nuweiba ke arah teluk aqaba sekitaran 1/14 ataupun 4 darjah, disamping itu dari teluk nuweiba ke arah daratan arab sekitaran 1/10 ataupun 6 darjah.

kurang lebih jarak pada nuweiba ke arab ialah sekitaran 1800 mtr.. lebar lintasan laut merah yang terbelah kurang lebih 900 mtr.. bagi sumber lain jaraknya kurang lebih mencapai 7 kilometer, dengan jumlah pengikut nabi musa sekitaran 600. 000 orang dan dikala yang ditempuh buat menyeberang sekitaran 4 jam.





(sumber: http:// metronkri. blogspot. com/2017/01/kalau-anda-benar-umat-muslim-tolong-di. html)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

ads
Diberdayakan oleh Blogger.